Kaviokuja 8 FIN-20380 TURKU
Mån - fre 7.30 - 16.00
HemReturnering/avbrytning

Returnering och annullering av beställning

Om du inte är nöjd med den beställda produkten har du enligt den finska konsumentskyddslagen rätt att byta eller returnera hela eller delar av din beställning. Ångermeddelandet måste lämnas inom 14 dagar från mottagandet av leveransen OCH varorna måste returneras inom 14 dagar från ångermeddelandet.

Du kan returnera produkten till Mepratuote Oy:s butik eller via posten. Kunden debiteras för eventuella kostnader som uppstått på grund av kundens fel. Mepratuote Oy förbehåller sig rätten att debitera kunden om kundens retur är olämplig eller strider mot avtalsvillkoren. I ett sådant fall kommer kunden att debiteras för de hanterings- och portokostnader som uppstått.

Returer och byten måste alltid anmälas till Mepratuote Oy!

Observera också att det inte räcker med att inte hämta eller returnera varorna för att avbryta transaktionen.

 Om avbokning och återkoppling om tillfredsställelse Kostnaderna för tjänsten betalas av kunden.

  • Vänligen rapportera returen via e-post till myynti@mepratuote.fi eller längst ner på webbsidan i nätbutiken. Kontaktformulär finns på följande adress Feedbackformulär.
  • Bifoga även en ifylld returblankett (som medföljer försändelsen) eller kontaktformulär.
  • Kom ihåg att ange ditt IBAN-kontonummer på returformuläret så att vi kan tilldela återbetalningen och krediterna till rätt person och rätt konto.
  • Packa produkten du returnerar omsorgsfullt, helst i samma förpackning som användes för att leverera produkten till dig.
  • Skicka in returen inom 14 dagar efter meddelandet om avbeställning.
  • När du har skickat de varor som ska returneras ska du be om och behålla postens/resetjänstens returhandlingar och kvitton.

Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Försäljningsförpackningen måste vara intakt och innehålla alla delar och dokument som ingår i förpackningen. Returrätten gäller inte för specialbeställda eller skräddarsydda produkter (konsumentskyddslagen § 16) och detta anges i webbutiken med angivelsen "Specialprodukt - ingen returrätt".

Mepratuote Oy löser inte in returnerade försändelser som förskottsbetalningar för post eller buss.. Om returen har skickats som en "mottagaren betalar frakt"-sändning, eller om värdet av den ursprungliga beställningen efter returen inte överstiger värdet av den fria frakten, kommer priset på den returnerade produkten att återbetalas minus retur- och/eller fraktkostnaderna. Kunden är skyldig att spara nödvändiga kopior av returhandlingarna, spårningsnumret för paketförsändelsen från kundens retur är det enda sättet att bevisa försändelsen.

Packning av en försändelse

Avsändaren ansvarar för förpackningen. Mepratuote Oy:s nätbutik ansvarar inte för skador på slarvigt förpackade returer. Kostnaden för ett sådant fel debiteras kunden.

Returadress:

Mepratuote Oy

REPLIES

Kaviokuja 8

FIN-20380 TURKU

Klagomål och returer

Om produkten vi levererar är felaktig, defekt eller trasig under transporten, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post på följande adress. myynti@mepratuote.figenom att använda kontaktformuläret på vår webbplats eller genom att ringa. När du har informerat oss om orsaken till ditt klagomål skickar vi dig instruktioner och en returkod. Reklamationsreturer hanteras huvudsakligen som kundreturer av Posti Ltd.

Returer av felaktigt eller felaktigt levererade eller defekta produkter är alltid kostnadsfria för dig.

När du lämnar in de produkter som du klagar över på postkontoret är det en bra idé att behålla kvittot du fick för returen tills du får ett meddelande om att vi har mottagit produkterna. Vi kommer att behandla din reklamation så snabbt som möjligt.

Från fall till fall kommer vi att reparera produkten, ersätta den eller återbetala det pris du betalade för den. För defekta produkter återbetalar vi alla kostnader, inklusive frakt och returporto.

Kom alltid ihåg att anmäla ditt klagomål innan du returnerar produkten och inväntar våra instruktioner.

Garanti

1. Garantin täcker material- och tillverkningsfel i produkten under garantiperioden. Garantiperioden anges på webbplatsen eller i den bruks- eller installationsanvisning som medföljer produkten.

2. Under garantiperioden förbinder sig säljaren att efter eget gottfinnande reparera, byta ut eller återbetala produkter som visar sig vara defekta i fråga om utförande eller material som väsentligt försämrar produktens användbarhet. Utbyte av en produkt eller del under garantiperioden förlänger inte den ursprungliga garantiperioden.

3. Enligt garantin utförs reparationen av ett fel under garantin som upptäcks under garantiperioden kostnadsfritt under normal arbetstid på säljarens serviceverkstad eller på ett serviceföretag som godkänts av säljaren.

4. Garantin täcker inte defekter som har uppstått:

o normalt slitage

o till följd av försummelse

o felaktig installation

o felaktigt och oaktsamt beteende

o Användning i strid med tillverkarens rekommendationer.

o felaktig förvaring

o Andra externa faktorer som påverkar produkten negativt.

o Garantin täcker inte indirekta reparationskostnader eller andra indirekta kostnader som orsakats av den skadade delen.

Vänligen lämna följande information för garantihantering.

1. Datum då skadan inträffade.

2. En kort beskrivning av felet och den situation där det uppstod.

3. beställningsnummer

4. Namn och inköpsdatum

sv_SESwedish
X