Kaviokuja 8 FIN-20380 TURKU
Mån - fre 7.30 - 16.00
HemLeveransvillkor

Gäller från och med 01.01.2015

1. Onlinebutik

Mepratuote Oy (företagsnummer 2735806-1) säljer produkter till myndiga personer i Finland och på Åland. Priserna på produkterna inkluderar finsk moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader.

Vi erbjuder en nöjdhetsgaranti för våra produkter, vilket garanterar säkerheten i vår webbutik. Produkterna du beställer levereras i tid och i perfekt skick. När du har betalat din beställning i vår webbutik får du en bekräftelse på att du har mottagit din beställning i den e-post som du har angett, där priset för din beställning, leveranskostnaderna och de beställda produkterna anges. För att få en orderbekräftelse måste du ange din e-postadress när du gör din beställning.

2. För att beställa

Produkterna beställs på e-handelswebbplatsen genom att lägga dem i kundvagnen och betala för innehållet i vagnen i kassan. All kundinformation behandlas konfidentiellt. De kontaktuppgifter som begärs i samband med beställningen används endast för att leverera beställningen eller för att klargöra eventuella oklarheter i den, samt för vår egen marknadsföring om kunden så önskar. När du beställer från webbutiken måste du ha läst och godkänt Mepratuote Oy:s gällande leveransvillkor.

3. Betalning

Betalningstjänsten online tillhandahålls av Paytrail Oyj (tidigare Suomen Verkkomaksut Oy, organisationsnummer 2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Det krävs ingen registrering eller extra avgifter för att använda tjänsten.

Produkterna och deras fraktkostnader betalas vid beställningstillfället.

Paytrail Oyj har en licens som betalningsinstitut utfärdad av Finansinspektionen. Alla dataöverföringar och finansiella transaktioner är SSL-säkrade, vilket innebär att ingen tredje part kan se dina uppgifter.

4. Betalningsmetoder

När du betalar med kort skapas en transaktion mellan kunden och Mepratuote Oy. Mepratuote Oy fungerar som marknadsförare av produkterna och tjänsterna, levererar produkterna eller tjänsterna och hanterar eventuella klagomål.

4.1. Betalningsknappar för nätbanker på nätet

Betalningsförmedlingstjänsten för nätbank tillhandahålls av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Ur användarens synvinkel fungerar tjänsten precis som traditionella nätbetalningar.

Du kan betala online med följande betalningsmetoder för internetbanker: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, lokala andelsbanker, sparbanker, Handelsbanken, S-Pankki och Ålandsbanken.

4.2. Kreditkort

Betalningsmetoderna inkluderar Visa, Visa Electron, MasterCard och American Express-kort.

Betalningstjänsten tillhandahålls av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Vid betalningar med Visa-, Visa Electron- eller MasterCard-kort visas Paytrail Oyj som betalningsmottagare på korträkningen och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj är licensierat som betalningsinstitut.

Paytrail Oyj, affärskod: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä, Finland
Telefon: 0207 181830

5. Beställnings- och betalningsbekräftelse

Efter en lyckad beställning skickas en orderbekräftelse och en bekräftelse på att betalningen har genomförts till din e-postadress.

6. Leveransmetod och kostnader

Du kan välja mellan följande leveransmetoder: hämtning i butiken, postservice och vägtransport. Om leveranssättet är "Hämtning i butik" får kunden ett meddelande när beställningen är klar för hämtning. Leveranskostnaderna inkluderar frakt- och förpackningskostnader. Du kan se leveranskostnaderna för din beställning efter att du har valt betalnings- och leveransmetod. Du kan spåra dina försändelser med hjälp av fraktetiketten.

7. Leveranstid

Våra vanligaste leveranstider till Finland är 1-5 arbetsdagar, beroende på beställning och leveransmetod. Mer exakta tider anges i samband med produktalternativen. Vi ansvarar inte för förseningar som orsakas av force majeure eller indirekta skador som orsakas av förseningar. Vid onormala leveranstider hänvisar vi till nätbutiken för produkten i fråga.

8. Villkor för byte och återlämning

8.1. Returnering av produkten och annullering av din beställning

Om du inte är nöjd med den beställda produkten har du enligt den finska konsumentskyddslagen rätt att byta eller returnera hela eller delar av din beställning. Avbeställning måste ske inom 14 dagar efter mottagandet av leveransen och varorna måste returneras inom 14 dagar efter avbeställningen.

Returer och byten måste anmälas till Mepratuote Oy! Observera också att det inte räcker med att inte hämta eller returnera varorna för att avbryta transaktionen.

Du kan anmäla dig via e-post till myynti@mepratuote.fi eller genom att använda feedbackformuläret längst ner på e-handelswebbplatsen under "Kundtjänst". Bifoga ALLTID en kopia av returformuläret ELLER den fraktlista som medföljde försändelsen och kontonumret i IBAN-format. På så sätt kan vi tilldela återbetalningen och krediterna till rätt person och rätt konto.

Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Försäljningsförpackningen måste vara intakt och innehålla alla delar och dokument som ingår i förpackningen. Returrätten gäller inte specialbeställda eller skräddarsydda produkter (konsumentskyddslagen § 16) och detta anges i nätbutiken för produkten i fråga.

Kunden ansvarar för returkostnaderna för avbokningar eller ej uttagna försändelser. Mepratuote Oy löser inte in returnerade försändelser som porto- eller bussböter. Om returen har skickats som en "mottagaren betalar frakt"-sändning eller om försändelsen returneras utan att ha samlats in, krediteras priset för den returnerade produkten till det konto som anges på returblanketten, med avdrag för returkostnaden.

Kunden är skyldig att spara nödvändiga kopior av returhandlingarna. Postens spårningsnummer för paketförsändelsen, som erhålls från kundens retur, är det enda sättet att bevisa försändelsen.

8.2. Packning av en försändelse

Avsändaren ansvarar för förpackningen. Produkterna måste förpackas omsorgsfullt för att undvika skador under transporten. Vi rekommenderar att du alltid använder produktens originalförpackning för att transportera produkten.

Returadress:

Mepratuote Oy

REPLIES

Kaviokuja 8

FIN-20380 TURKU

8.3. Reklam

Om du har beställt en produkt som är felaktig eller defekt och du vill lämna in ett klagomål kan du kontakta vår kundtjänst via e-post eller via kontaktformuläret på vår webbplats.

När du har informerat oss om orsaken till ditt klagomål skickar vi dig instruktioner för retur och ett retur-ID. Returerna av fordringar hanteras huvudsakligen av Posti Oy som kundreturer. Returer av felaktigt eller felaktigt levererade produkter är alltid kostnadsfria för dig.

När du lämnar in de produkter som du klagar på är det bra att behålla returkvittot tills du får ett e-postmeddelande om att vi har mottagit produkterna. Vi kommer att behandla din ansökan så snabbt som möjligt.

Från fall till fall kommer vi att reparera produkten, ersätta den eller återbetala det pris du betalade för den. För defekta produkter återbetalar vi alla kostnader, inklusive frakt och returporto.

Men kom alltid ihåg först informera oss om ditt klagomål och vänta på våra instruktioner.

8.4. Återbetalning av pengarna

Om du ångrar din beställning återbetalar vi priset på produkterna minus leveranskostnader inom 14 dagar efter att vi har mottagit de returnerade produkterna. Vi betalar tillbaka pengarna till det konto som anges på returformuläret.

Om du returnerar endast en del av din beställning får du endast tillbaka priset för de returnerade produkterna, exklusive leveranskostnader.

För defekta eller felaktigt levererade produkter återbetalar vi alla kostnader, inklusive fraktkostnader.

Observera! Om du vill returnera defekta produkter gratis och få full återbetalning inklusive fraktkostnader måste du alltid lämna in ett klagomål till vår kundtjänst INNAN du skickar tillbaka varorna (se avsnittet Klagomål).

9. Problemsituationer

Om produkten förloras eller skadas under transporten eller om den inte stämmer överens med din beställning måste du anmäla felet inom 14 dagar. Om paketet skadas på postkontoret eller Matkahuolto ska du omedelbart göra en reklamation till postkontoret/Matkahuolto.

Kom ihåg att kontrollera paketets skick genast när du hämtar det från posten eller Matkahuolto.

För frågor om leveranser, returer och klagomål kan du kontakta vår kundtjänst.

Det bästa sättet att nå oss är via e-post på följande adress myynti@mepratuote.fi eller på telefon 02 275 0111.

sv_SESwedish
X