Palautus- ja peruutusohjeet

Palautukset ja tilauksen peruuttaminen

Jos et ole tyytyväinen tilaamaasi tuotteeseen sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus vaihtaa tai palauttaa koko tilauksesi tai osa siitä. Peruutusilmoitus on tehtävä 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta JA palautettava tavara 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta.

Voit palauttaa tuotteen Mepratuote Oy:n myymälään tai Postin kautta. Asiakkaan virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta. Mepratuote Oy pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään tällaisessa tapauksessa aiheutuneet käsittely- ja postituskulut.


Palautuksesta ja vaihdosta on aina ilmoitettava Mepratuote Oy:hyn!

Huomioithan myös, että pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen ei riitä kaupan peruuttamiseksi.

 Peruutuksesta ja tyytyväisyypalautuksista aiheutuvista kustannuksista vastaa asiakas.


  • Ilmoita palautuksesta sähköpostitse osoitteeseen myynti@mepratuote.fi tai verkkokaupan verkkosivujen alaosan kohdasta Yhteydenottolomake löytyvällä palautelomakkeella.
  • Liitä lähetyksen mukaan myös täytetty palautelomake (toimitettu lähetyksen mukana) tai yhteydenottolomakkeella.
  • Muista merkitä palautelomakkeeseen tilinumeronne IBAN muodossa jotta voimme kohdentaa palautuksen ja hyvitykset oikealle henkilölle ja tilille.
  • Pakkaa palautettava tuote huolellisesti, käytä mieluiten samaa pakettia, millä tuote on toimitettu Teille.
  • Lähetä palautus 14 vuorokauden kuluessa peruuttamisilmoituksesta.
  • Kun olet lähettänyt palautettavat tuotteet, pyydä ja säilytä Postin/ Matkahuollon palautusasiakirjat ja tositteet.

 

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Myyntipakkauksen pitää olla ehjä sekä sisältää kaikki pakkaukseen kuuluvat osat ja dokumentit. Palautusoikeus ei koske erikoistilattuja tai mittatilaustuotteita (kuluttajansuojalaki 16§) ja tämä on mainittu kyseisen tuotteen kohdalla verkkokaupassa merkinnällä "Erikoistuote - ei palautusoikeutta".


 

Mepratuote Oy ei lunasta posti- tai bussiennakkona palautettuja lähetyksiä. Jos palautus on lähetetty ”vastaanottaja maksaa rahdin” lähetyksenä, hyvitetään palautettavan tuotteen hinta palautuslomakkeella mainitulle tilille vähennettynä palautuskustannuksilla. Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetyksen seurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

 

Lähetyksen pakkaaminen

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Mepratuote Oy  Verkkokauppa ei ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Tällaisesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

 

Palautusosoite:

Mepratuote Oy

PALAUTUKSET

Kaviokuja 8

FIN-20380 TURKU


Reklamaatiot ja takuupalautukset

(Jos toimittamamme tuote on viallinen tai rikkoutunut kuljetuksessa)

Reklamaatiot

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen myynti@mepratuote.fi tai verkkosivuiltamme löytyvällä yhteydenottolomakkeella, jos tilaamasi tuote on väärä tai virheellinen ja haluat tehdä reklamaation. Ilmoitettuasi meille reklamaation syyn, lähetämme palautusohjeet sekä palautustunnuksen. Reklamaatiopalautukset tapahtuvat pääasiassa Posti Oy:n asiakaspalautuksena.

 

Väärin tai virheellisesti toimitettujen tuotteiden palauttaminen on aina maksutonta.


Kun jätät reklamoitavat tuotteet postiin, on hyvä säilyttää saamasi kuitti palautuksesta, kunnes saat ilmoituksen sähköpostiisi, että olemme vastaanottaneet tuotteet. Hoidamme reklamaation mahdollisimman nopeasti.

Tapauskohtaisesti korjaamme tuotteen, saat uuden tuotteen tilalle tai korvaamme tuotteesta maksamasi hinnan. Viallisista tuotteista hyvitämme kaikki kulut mukaan luettuna lähetyksestä ja palautuksesta aiheutuneet postikulut.

 

Muista aina ensin ilmoittaa reklamaatiostasi ennen palautusta ja odota ohjeitamme.


Takuu

1. Takuu koskee tuotteessa takuuaikana ilmeneviä aine- ja valmistusvirheitä. Takuuaika ilmenee tuotteiden yhteydessä verkkosivuilla tai tuotteen mukana toimiteussa käyttö- tai asennusohjeessa.

2. Takuun voimassaoloaikana myyjä sitoutuu valintansa mukaan korjaamaan, vaihtamaan tai hyvittämään tuotteet, joissa tarkastuksessa todetaan tuotteen käyttökelpoisuutta oleellisesti heikentäviä valmistus- tai ainevirheitä. Tuotteen tai osan vaihtaminen uuteen takuun voimassaoloaikana ei pidennä alkuperäistä takuuaikaa.

3. Takuun perusteella suoritetaan veloituksetta takuuaikana todetun takuunalaisen vian korjaus normaalina työaikana myyjän huoltokorjaamossa tai myyjän valtuuttamassa huoltoliikkeessä.

4. Takuun perusteella ei korvata vikoja, jotka ovat syntyneet:

o normaalista kulumisesta

o huollon laiminlyönnin seurauksena

o virheellisestä asennuksesta

o virheellisestä ja huolimattomasta käytöstä

o valmistajan suositusten vastaisesta käytöstä

o väärästä säilytyksestä

o muista ulkopuolisista tuotteeseen vahingollisesti vaikuttavista tekijöistä

o takuu ei korvaa vaurioituneen osan aiheuttamia korjaus- tms. välillisiä kustannuksia

Ilmoita takuukäsittelyä varten seuraavat tiedot.

1. vaurion ilmenemispäivä

2. lyhyt kuvaus viasta ja ilmenemistilanteesta

3. tilausnumero

4. Nimi ja ostopäivä